Spänningar och ömma muskler? Massage är din räddning!

Ingen har väl kunnat undgå känslan av en riktigt skön massage, oavsett om man har fått den av sin käresta eller på en salong eller klinik. Här är det total avslappning som är målet och möjligheten för kunden att glömma all verklighet för en stund.

450019På Lilla Kliniken erbjuds olika typer av behandlingar och den behandling som är mest bokad är just massage. Idag lider många människor av olika typer av smärtor och stress, vilket är något som massage kan hjälpa till att lindra, i vissa fall även bota.

Fördelen med att använda sig av just massage är ett det är en metod som är helt biverkningsfri och fungerar lika bra för den som bara vill slappna av, till den som behöver hjälp med eventuell rehabilitering eller förebyggande friskvård. Det är inte ovanligt att de kunder som kommer in berättar om spänningar som har blivit en följd av långvarig stress. Kommer man in i tid brukar besvären kunna upphöra ganska snabbt. Väntar man för länge finns det dock risk att spänningarna kan leda till betydligt mer allvarliga problem.

Varför blir man spänd? Den allra vanligaste anledningen till att människor upplever stelhet och smärta beror på en dålig arbetsställning, stress eller efter en långvarig ansträngning som har varit mycket kraftig. Att ha en fysisk hälsa är minst lika viktigt som en psykisk för att må bra och ha en bra livskvalitet. Symptom som huvudvärk, stela leder, sömnsvårigheter eller svårt att koncentrera sig är mycket vanliga och kan ibland leda till sjukskrivning då kroppen inte längre kommer orka med.

Söker du avkoppling på en högre nivå? Lilla Kliniken har utbildade massageterapeuter som jobber hårt för din hälsa. Kom förbi eller kontakta oss för mer information om de olika massagemetoderna och vad som kan fungera bäst för just dig. Har du önskemål försöker vi alltid att bemöta detta, men för att du ska få ett så gott resultat av din behandling kommer vi välja den metod som kommer att ge dig bäst resultat.